Modulen behandlar olika sätt att arbeta med läs- och skrivundervisning där tematiska arbetssätt lägger grunden för läs- och skrivlärande. Modulen belyser även hur digitala verktyg på olika sätt stödjer läs- och skrivprocessen.
Syftet med modulen är att ni, genom det kollegiala samtalet, får möjlighet att utveckla kunskap om olika sätt att arbeta och stödja elevers läs- och skrivlärande. Innehållet syftar även till att utveckla kunskap i att arbeta tematiskt och att använda digitala verktyg vilket ökar elevernas möjlighet att läsa, skriva och berätta.
De övergripande perspektiven i modulen är demokratiska arbetsformer, specialpedagogiska undervisningsstrategier samt multimodalt arbete med digitala verktyg.
Målgrupp: Lärare i anpassade grundskolan, årskurs 1–9 och lärare i grundskolan vars elever följer kursplanen för anpassade grundskolan eller anpassade grundskolans ämnesområden.
Ansvarigt lärosäte:
Göteborgs universitet
Modulen består av följande delar:
Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett så bra sätt som möjligt. Här kan du välja vilka cookies du vill godkänna.