Del 1: Moment A – individuell förberedelse
Ta del av materialet och för kontinuerligt anteckningar medan du läser, tittar eller lyssnar. Anteckna sådant du tycker är särskilt intressant, viktigt eller förvånande. Notera tankar om hur du, utifrån materialet, kan utveckla din undervisning. Anteckningarna bildar underlag för de diskussioner du ska föra med dina kollegor i moment B.
Ta del av presentation
Ta del av presentationen "Bedömning och betygssättning i slöjd". Presentationen tar upp hur planeringsprocessen kan se ut, inklusive planering för bedömning.
Läs
Ta del av bildreportaget "När planeringen underlättar bedömningsarbetet". Reportaget visar exempel på hur samplanering kan göra bedömningsarbetet smidigare och samtidigt utveckla undervisningen.
Lyssna
Ta del av ljudfilen "'Slöjd är ändå alltid slöjd' – om att anpassa slöjdundervisningen", som är ett samtal med Anna Sjöqvist, universitetsadjunkt vid Karlstads universitet, om hur man kan anpassa slöjdundervisningen efter elevers olika behov och utifrån olika läroplaner och kursplaner.
Se film
Se filmen "Digitala verktyg i slöjdundervisningen", som bland annat visar exempel på hur digitala verktyg kan användas i slöjdämnet för att underlätta, variera och utveckla undervisningen.